Wolrd Of Tibia

Wszystko co związane z gra Tibia


#1 2008-03-01 20:43:30

Kris

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 566
Punktów :   

Poradnik dla Sorca

Najbardziej trudną i najrzadziej spotykaną profesją w Tibii jest Sorcerer czyli Mag. Jest to postać trudna do opanowania szczególnie na początku ze względu na brak wielkich umiejętności walki wręcz oraz mniej więcej brak funduszy na dobry ekwipunek. Specjalizuje się przede wszystkim w magii ofensywnej - w przeciwności od druida. No, ale zacznijmy więc od samego początku...
Najpierw musimy oczywiście przejść Rookgard, a więc musimy być "giermkiem" czy jak kto woli "wieśniakiem", który chche się wybić i zostać kimś w tym świecie zwanym Mainlandem. Kiedy już wypowiesz magiczne słowa u Gatekeepera lub Wyroczni i zostaniesz Magiem trafisz w okrutny kontynent gdzie można zginąć nawet za głupkowato dobrane kolory ubrania. Chciałbym podkreślić, że ceny wykorzystane w poniższym artykule są przykładowe i na różnych serwerach mogą się różnić od podanych właśnie w tym tekście.

MAGIA

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić po wyjściu na Mainland jest kupno pierwszego czaru jakim jest światło (utevo lux) i wymawianie go cały czas jeżeli tylko mamy na nią manę. Tym samym po jakimś czasie wzrośnie nam poziom magii co pozwoli nam na kupno kolejnych czarów, które z czasem będą naszym źródłem zarobku oraz ataków lub obrony przed większymi potworami lub ... ludźmi. Mana regeneruje się szybko bo co 6 sekund, więc powinniście z tego korzystać... Jeżeli jesteście już na 3 poziomie magii warto wybrać się do Gildii Czarodziejów i kupić HMM (Heavy Magic Missile). Jest to najczęściej stosowany i kupowany czar w Tibii. Zapytacie więc jak przenieść manę na runa. To proste- wystarczy wziąć w dłoń czystą runę i wypowiedzieć zaklęcie. Jakie? To sprawdzicie w Spells Book ktore można kupić w Gildii Magów w Carlin i Thais za 150gp lub poprostu popatrzeć tutaj. Warto więc zainwestować w czyste runy (blank runes) w które będziemy ładować naszą siłę i tworzyć runy. Jedna czysta runa kosztuje 10gp, można je znaleźć w niektórych potworkach, ale raczej jest to pewnego rodzaju dodatek, aniżeli źródło zdobywania tych czystych kamieni. Kolejnymi czarami które powinniście kupić są Energy Field, Destroy Field, Light Healing (jeżeli macie dużo pieniędzy to lepiej od razu wykupić UH), Ultimate Healing, Great Fireball, Explosion, Antidote, Invisible, Summon Creature oraz Sudden Death. To właśnie SD i GFB jest najczęściej kupowanym czarem poza HMMami, a więc czasami również zrobić plecak tych runek. Cena pierwszych to około 4K a GFB 2K. Polecam je bo przede wszystkim najczęsciej to one uratują wam życie czy pomogą w zabiciu potworów.

SPRZĘT

Po wyjściu na Mainland będziecie bardzo zdziwieni tym, że rzeczy które na Rookgardzie było trudno znaleźć leżą sobie na ulicy... To nieco śmieszne, ale taka jest rzeczywistość. Nie polecam jak najbardziej "żebrania" od ludzi "free items" (darmowych przedmiotów) bowiem jest to bardzo lamerskie i tępione. Lepiej zabić nieco potworków tym samym zbierając pieniądze na ekwipunek. Mag niestety ma wielki minus jakim jest to, że na 1 poziom doświadczenia przybywa mu TYLKO 10 oz capacity, tak więc powinniście kupować lekki sprzęt. Ale czym walczyć? Najlepiej którąś z broni obuchowych bo są one tanie i w sumie bardzo dobre. O ile jeszcze nie macie mace to najlepiej to kupcie bo jest to tanie i jak na początek dobre. Z czasem dobrze jest uaktualnić sprzęt kupując Battle hammer(150-200gp), c-mace (700-800gp), Dragon Hammer (3K) i Skull Staff (18K). Co jednak z resztą ekwipunku? Pierwszymi waszymi zbrojami powinny być Brass Armor (100gp) oraz Blue Robe (cena waha się od 15-30K), która jest jedną z najlżejszych zbrojek w Tibii. To powinno wam wystarczyć, chodź szczerze mówiąc aktualnie chodzę w crown armorze, który waży prawie 5x więcej niż wspominana wyżej Blue Robe.
Przejdźmy więc do spodni. Tutaj prym wiedzie tanie Brass Legs, a później Plate i Knight/Crown (róznica w cenie to od 2-5K w zależności od serwerów). Dalsze spodnie kosztują baaaardzo dużo więc kwota kupna takich legsów równa się z wypłaceniem blisko kilkudziesięciu/kilkuset tysięcy gp. Na głowie najlepiej nosić coś w stylu Steela, Soldiera czy też Darka. Jednak najlepszym dla maga hełmem (dostępnym cenowo) jest Crown Helmet który waży blisko 30 oz. Tibia jest okrutna a drogi brudne, a więc powinniśmy ubrać sobie jakieś fajne buciki, i to bynajmniej nie jakieś Nike czy Adidas. Najlepsze na dzień dobry są sandały wypadające z duchów oraz różnej maści Elfów oraz Leather Boots. Po dluzszym czasie przyjdzie czas na BOHy (Boots of haste) które zwiększają naszą prędkość chodzenia, ale niestety kosztują w granicach 80-110K. Ostatnią rzeczą wchodzącą w skład naszego ekwipunku są tarcze. Te są bardzo ważne ze względu na powolne wzrastanie umiejętności walki i obrony. Polecam więc po raz kolejny lekkie tarcze typu Dark Shield (100gp)Mercenarys Shield (rzadko spotykana - 100gp) czy Dwarven Shield (100-200gp). Na lepsze musimy nieco poczekać i pozbierać nieco złota. Polecam zwłaszcza Beholder Shield (2K), Griffin Shield (2-3K) oraz Guardian Shield (3-4K). To byłoby na tyle jeżeli chodzi o sprzęt.

WALKA i DOŚWIADCZENIE

Zdobywanie doświadczenia u maga jest baaardzo trudne i żmudne mniej więcej do 20-25 poziomu. Do tego czasu powinnismy walczyć wręcz ze słabszymi przeciwnikami jak Trollami, Orkami, Elfami, Rotami czy Dwarfami (szczególnie te 2 ostatnie polecam). Jest to możliwość w miarę szybkiego osiągnięcia wyższego levelu oraz wzbogacenia się (loot). Po 25 lvlu szybko możemy przenieść się tylko i wyłącznie na walkę HMMami lub SD (chodź tych akurat będzie nam bardzo szkoda). Na co więc wtedy polować? Szybki exp to Cyklopy, DSy, Beholdery. Poniżej prezentuję na jakie potworki chodzić, z czym i kiedy.

+ Wasp: Potworek na ktorym nic nie zarobicie, a tylko "uklepiecie" wyższy lvl. Możliwość walki w słabym sprzecie takim jak mace, studded legs, plate/cooper shield.

+ Troll: Taki sam sprzet jak na osy - możliwość zebrania dużej ilości pieniędzy (jak na początek) oraz zrobienia magicznego levelu poprzez utevo lux ze wzgędu na miejsce w jakim wystepują te potwory (podziemia).

+ Bear & Lion : Łatwe do zabicia najlepiej przy b-secie, z lootu mamy tylko jedzenie, które zregeneruje nam manę. Należy uważać na grupy tych zwierząt bowiem mogą nam zrobić krzywdę.

+ Orc : Również łatwo się na nich expi ale w wekszej ilości mogą nam zrobić krzywdę, więc polecam uaktualnienie sprzętu, a w szczególności tarczy lub zbroi.

+ Orc Spearman : Łatwy z blisk,a nalezy go się trzymać jak najbliżej i bić  Brass set również mile widziany choć można go bić w lekko zmianionym sprzecie z Rooka.

+ Orc Warrior : Trudniejszy przeciwnik od poprzednich Orków, ale za to bardzo wolny. Można go bić ręcznie (jeżeli nie jest w towarzystwie Spearmanów) lub z dystansu próbować HMMy.

+ Orc Shaman : Jeszcze trudniejszy przeciwnik. Uzywa magii i jest trudny w pokonaniu bo potrafi uderzyć nawet za 50hp przy średnim sprzęcie. Wskazania to minimum p-set i walka runkami. Loot bardzo średni, a więc zabijajmy tylko gdy musimy

+ Orc Rider : Szybki i bardzo silnie atakujący przeciwnik. Średni loot sprawia, że rzadko się na nie poluje - zwłaszcza tyczy się to tych którzy nie mają plate setu.

+ Orc Berserker : Jeden z najszybszych potworów w Tibii. Dobry loot, mało hp to jego plusy. Potrafi udeżyć za 200hp więc należy się na Niego dobrze uzbroić i uciekać strzelając HMMami. Wybierać się koło 30lvlu najlepiej bo szkoda doświadczenia i straconych itemów.

+ Monk : Walczy magią i leczy się. Dlatego bić najlepiej w kilku i to nie dając mu odregenerować sił bo może być gorąco. Średni loot, dobry exp, ale możliwość stracenia eq przez śmierć....

+ War Wolf : Coś w stylu Orc Warriora, lecz troszkę silniejszy. Atak z dystansu mile widziany lub ręczny w p-secie

+ Goblins : Tutaj również lepiej zaopatrzyć się w lepszy sprzęt i expić  Gorzej już lootem.

+ Rotworm : Jak już pisałem expi się na nich szybko i najlepiej do 25lvlu. Występują w całej Tibii więc łatwo je znaleźć (Kazoo, Fibula, Darama). Wypadają z nich mace, które można sprzedać w sklepie (30gp) oraz cooper shieldy, ktore możemy sobie wziąć jeżeli już jej nie mamy  Trudne do pokonania w grupie - mogą zabić nawet 20lvlowca. Gdy mamy je 2-4 to najlepiej biec i czekać na 1 którego bijemy tak, aby reszta nie mogła nas zaatakować. Poza tym polecam bieganie wokół rota

+ Amazon : Można expić od około 13-15 lvlu. Można zabić spokojnie jedną, ale w grupie też bywają bardzo groźne. Co do lootu to prawie go brak, więc dlatego ten typ przeciwników jest zabijany najrzadziej.....

+ Valkiria : Trudny przeciwnik przed 20 lvlem - warto używać na nich runy obszarowe jak GFB. Do walki z bliska trudna szczególnie dla tej profesji. Co do lootu to wypada z niej p-armor więc warto czasem coś upolować

+ Wild Warrior : Dziki koleś który chodzi z prędkością 12 lvlu, najlepiej zabijać w walce z dystansu. Dobry przeciwnik jeżeli chodzi o loot (War Hammer, Brass Shield & Legs i w sumie duzo kasy)

+ Dwarf : Coś w stylu rotów, tyle że dają 5 punktów doświadczenia więcej. Wypadają z nich grzybki (dobre, efektywne i bardzo lekkie!), listy i inne nieprzydatne rzeczy.

+ Dwarf Soldier : Silniejszy od normalnego dwarfa, wypada z niego dwarven shield, w grupce masakrycznie mocne... Najlepiej wyposażyć się w p-set oraz kilka hmmków jeżeli idziemy walczyć z grupką...

+ Dwarf Guard : Bardzo wymagający przeciwnik. Trzeba mieć już na Niego k-set i kilka UHów bo jeżeli zobacyzmy ich kilka to za chwilkę możemy zobaczyć napis "You are dead". Polecam chodzenie z summonowanymi Monkami.

+ Dwarf Geomancer : Najsilniejszy z krasnoludów potrafi się leczyć i dlatego nie mamy zbytnio szans w pojedynkę HMMami. Warto iść z kimś i mieć UHy. 35lvl+ i dobry sprzęt, a najlepiej SD.

+ Minotaur : Dobry sprzet z Rooka powinien wystarczyć, ale żeby się nie męczyć można dokupić nieco lepsze zbroje i tarczę  Można dużo zabrobić i znaleźć w nim m.in. p-shield.

+ Minotaur Archer : Bardzo niebezpieczny przeciwnik do 25 lvlu i wyżej jeżeli wystepuje w grupach! Potrafi przy p-secie uderzyć za 60-100!!! Uderza z odległości więc możeby go skontratakować, wypada z niego stosunkowo dobry loot (solider helmet, scale armor)

+ Minotaur Guard : Często występuje w grupach i uderza również bardzo mocno jak archer i jest groźny nawet dla 20-25lvlu! Mozna iść na niego spokojnie z p-setem i kilkoma UHami (jeżeli jest ich kilka). Co do lootu to nawet nie jest źle - mozna w nim znaleźć nawet... wędkę

+ Elf : Łatwy do zabicia, średni na dystansie i tylko na nim się w sumie opiera - stosunkowo średni loot nie mówiąc już o jakichkolwiek zyskach...

+ Elf Scout : Lepszy od zwykłego Elfa, jest dobry z dystansu więc należy go jak najszybciej ustrzelić z HMMa. W walce wręcz jest nikim bo aby zaatakować musi odejść na kilka kratek mapy. Dobry loot dla palladynów (strzały itp)

+ Elf Arcanist : Najlepszy spośród Elfów. Walczy z dystansu i magią. Co gorsze szybko się leczy więc powinniśmy atakować jak najszybciej się da i to najlepiej HMMami. Nie atakować przed 30 lvlem bez SD, a nawet wtedy to z dobrym sprzętem i najlepiej jakimś wsparciem (UHy, druga osoba lub summony (Monk)

+ Ghoul : Najlepiej przed nim uciekać nawet na 30lvlu bo bierze nieco dużo hp, taktyką powinna być walka z dystansu i nie danie zapędzić się w jakąś pułapkę czy ślepą uliczkę... Polecam summony Monków lub Fire Devilów. Co do lootu to Life Ring czy Brass Helmet nie są zbytnio opłacalnym sprzętem...

+ Stalker : Bardzo nieprzyjemni i szybcy wojownicy. Nie dość że niewidzialni to potrafią być smiertelnie niebezpieczni w kilku nawet dla 25lvlowca. Dobrą taktyką jest tutaj GFB.

+ Fire Devil : Bardzo rzadko spotykany potwór, który potrafi postraszyć i z uśmiechem na ustach zabić - czarami. Walka z dystansu mile wskazana przy posiadaniu minimum p-setu. Moze z niego wypaść Red Spell Wand czy wartościowy Guardian Shield, ale zdarza się to niestety rzadko.

+ Ghost : Najlepiej przed nim uciekać i walczyć HMMami. Średni loot ale za to dobry exp nawet na niskim levelu.

+ Witch : Bardzo niebezpieczna przeciwniczka. Uderz fireballami więc przed 30lvlem bardzo trudna do zabicia. Najlepiej iść na nią z SDkami, GFB i UHami na wszelki wypadek. Loot również średni

+ Cyclops : Można je zabijać z daleka oczywiście HMMami. Duży exp, duża mozliwość zysku i dobry stosunkowo loot. Polecam zsummonować Monka.

+ Hunter : Najlepiej polować na nich od 40-50lvlu wzwyż bowiem są dobrzy z dystansu. Zadowalający loot i exp. Mile widziane summony jak Elf Scout, Orc Berserker czy lepsze walczące z dystansu.

+ Mummy : Są stosunkowo wolne więc od 25lvlu wzwyż mozna je lurować i zabijać HMMami. Dobry loot i exp. Polować najlepiej w c-secie i lepszym.

+ Slime : Bardzo szybko się klonuje więc nalezy go jak najszybciej zabijać (matkę) bowiem bez Niej wszelkie klony giną. Najlepiej podróżować z przynajmniej 1 UHem i będąc 22lvlowcem.

+ Stone Golem : Tutaj po raz kolejny najlepiej uciekać i atakować HMMami bo w walce sam na sam szans nie mamy. C-set i wyzej mile widziany, loot solidny.

+ Beholder : Łatwy nawet dla 20lvlowca o ile ma się przy sobie HMMy i pełną ilość życia. Tworzy sobie szkielety więc najlepiej walczyć full defensem i zabijać efektywnie to zielone stworzenie - nie należy przejmować się skelami. . Można nieźle zarobić m.in. poprzez - Beholder Shield. Warto używać Monka, a często nawet dwóch (np. na Fibuli).

+ Fire Elemental : Uciekać i strzelać z HMMków czyli taktyka jak prawie zawsze jednak polecam nie chodzić na hunty właśnie na ten rodzaj potworka. 25lvl+ i najlepiej kilka UHów na wszelki wypadek. Brak lootu

+ Demon Skeleton : Uciekać i jeszcze raz uciekać. Ma stosunkowo mało zycia co do expa i możemy go atakować już od 10lvlu HMMami, ale jednak lepiej unikać z nim kontaktu bo hituje po 180 przy słabym sprzęcie. Wypada czasami Guardian Shield ale w 80% to torch i troszkę gp.

+ Orc Leader : Najlepszy z Orków. Rzuca nożami i ma dużo hp. Dlatego też najlepiej używać hp na full defensie i jeżeli to możliwe to summonować Berserkera czy Monka dla pomocy. Sprzet to minimum k-set.

+ Vampire : Paraliżuje i zmniejsza manę i życie. Najlepiej uciekać i strzelać z SD razem z kolegą lub Monkiem. Loot wspaniały bo Vampire Shield czy Spike Sword to nie tani sprzęt... Level 40+ z blokerem.

+ Priestess : Uderza baaardzo mocno bo z SD i dlatego trzeba zsummonować kilka np DSów czy Monków i UHać je. Gorzej jeżeli kapłanka przerzuci się na nas to wtedy musimy się uhać i uderzać z SDków. Pomocni są tutaj koledzy walczacy z tobą ramię w ramię. Loot bardzo średni. Level 40+ z pomocą Monków i najlepiej blokera.

+ Necromancer : Sam się leczy i przywołuje potwory taki jak ghoule, mumie i szkielety. Niemożliwe jest zabicie go w pojedynkę więc zaproście znajomych do huntu. Możliwe znalezienie BOHów lub Skullstaffa. Lvl 35+ z kolegami (najlepiej z blokerem) lub 45 z summonami.

+ Orc Warlord : Bardzo mocny i szybki. Potrafi uciekać i walczyć na dystans. Level 55+, duzo UHów, summony i koledzy w zapasie to dobre zabezpieczenie. Loot jak na tak trudnego przeciwnika średnio zadowalający.

+ Dragon : Można zabić już od 25lvla solo, ale wymaga to za dużo UHów i jest to nieopłacalne. Najlepiej walczyć od około 29 lvlu. Uciekać po skosie aby nie zostać trafionym przez ogień lub fireballe smoka. HMMy, zsummonowane DSy i ucieczka to szybka droga do zabicia potwora, który niestety potrafi się leczyć. Loot często bardzo dobry jak Dragon Shield czy Dragon Hammer.

+ Banshee : Drugi najtrudniejszy według większej ilości graczy potwór w Tibii. Wysya życie i manę i potrafi zabić szybko nawet 50lvlowców bez wiekszej ilości UHów. Sprzet musi być już naprawdę dobry kosztujący setki tysięcy gp i musicie mieć UHy. Jest to postrach większości nawet wysokopoziomowców. Loot słaby...

+ Giant Spider : Pająk wystepujący m.in. na POHu potrafi zadać ciosy po 300 i porusza się bardzo szybko. Dlatego też ucieczka na poziomie 25+ bez lagów i strzały z HMMów to dobra taktyka. Loot bardzo dobry.

+ Hero : Lepiej uciekać przed bohaterami. Wspaniali w walce wręcz jak i na dystansie. Loot bardzo dobry ale nie mając 40lvla+ i nie mając przy sobie summonow, kolegów i UHów nie macie czego tam szukać, no chyba że śmierci...

+ Black Knight : Kolejny z w miarę szybkich postaci, który potrafi uderzyć za 200-300hp i tym samym zabić niskolevelowców. SD oraz ucieczka z blokerem czy bez niego. Bardzo dobry loot.

+ Dragon Lord : O wiele lepszy od zwykłego smoka. Najlepiej wybierać się na Niego z wspaniałym ekwipunkiem i znakomitym blokerem (shielding blokera minimum 75). Należy go UHać i robić summony (DSy jak przy zwykłym smoku). Ma dużo hp więc musicie zdecydować czy zabić go SD czy HMMem. Duży exp i dobry loot, ale ten jak zawsze zależy od szczęścia. DL potrafi się również leczyć.

+ Behemoth : SD, UHy, bloker i summony to to czego trzeba do pokonania tego potężnego i jakże silnego potwora. Co gorsze potrafi rzucać dużymi kamieniami. Nieopłacalny w zabijaniu...

+ Warlock : Kolejny z postrachów Tibijskich wojowników. Ten najlepszy mag w Tibii potrafi stawać się niewidzialnym, przywoływać Stone Gollemy oraz leczyć się. Walczy magią i poniżej 55lvla nie mamy co się do niego wybierać bo jest możliwość, że nawet go nie zauważymy.... Ma wspaniały loot.

+Demon : Najpotężniejszy potwór w Tibii walczący magią. Co ciekawe ejst obiektem huntu już 70lvlowców i nie jest to wcale rzadkie zjawisko. Dobry loot, ale trudno przetrwać przy nim bez wsparcia i dobrego sprzętu.

TRENING

Tutaj najwazniejszą sprawą jest trenowanie poziomów magii bo wysokich skilli i tak nigdy nie będziecie mieli. Do shieldingu czy tez club fightingu opłaca się zsummonować np wilka i poprosić kolegę by zrobił to samo. Wtedy to zaczynacie się bić i tym samym możecie rozmawiać, jeść i co najważniejsze robić plecaki run, które będziecie mogli sprzedać. Jest to 3 w 1 i tym samym jest to największy plus maga. Podczas treningu można nieźle zarobić. Tylko nie należy zapomnieć odpowiednich zapasów jedzenia, a w szczególności szynek (ham) i ryb (fish). Polecam więc zakupienie wędki i posiedzenie kilka godzin przed monitorem i wyłowieniem kilkuset ryb by później móc je spożytkować. Zawsze najlepsi wędkarze na serwerach to właśnie magowie.

PREMIUM ACCOUNT & RUNY

Najlepszym wyjściem dla maga jest kupienie sobie PACCa. Co to daje? Jeżeli zdobędziesz 20lvl możesz wykupic sobie u Króla Tibianusa w Thais (można również gdzie w innych miastach) promocję i ów Król awansuje Cię na Mistrza Magii. Jednak Król żyć z czegoś musi i w miasto inwestować, a więc musi zgarnąć za to nie małą sumkę 20K. Jest to cena niemała, ale wierzcie mi, że opłaca się ją kupić. Po pierwsze regeneruje wam się szybciej mana i życie co daje szybszy czas stworzenia plecaka run. Ale jakie runy tworzyć i po jakich cenach? Zależy to od twojego poziomu magicznego. Jeżeli masz już 25lvl to spokojnie możesz stać i robić plecaki SD, które jednak tworzy się bardzo długo (4:53h z promocją i 7:20h bez). Cena bp waha się do 4 do 4,5K. Poza tym jeżeli nie macie czasu na czekanie na plecak SD możecie tworzyć o wiele częściej wykorzystywane plecaki HMMów (1:33h/2:20h). Można je sprzedać za 1K. Wazne jest również wyrobienie sobie opinii u inych ludzi poprzez dobre świadczenie swoich uslug (nie sprzedawanie już wykorzystywanych run). Warto tworzyć też bp Energy Bomb oraz GFB (od 2-3,5K za plecak). Kolejną kwestią którą chciałem poruszyć to providerstwo, czyli tworzenie HMMów lub SD dla highlvlowców. Polega to na tworzeniu towaru TYLKO dla nich/niego za stałą opłatą i pomoc w razie kłopotów. Czarem TYLKO dla VIPów jest m.in. Utani Gran Hur, który sprawia, że poruszasz się 70% szybciej przez 30 sekund. Jest to naprawdę wspaniały czar podczas ataku PK lub ucieczki od znacznie lepszego potwora.
+ Beholder : Łatwy nawet dla 20lvlowca o ile ma się przy sobie HMMy i pełną ilość życia. Tworzy sobie szkielety więc najlepiej walczyć full defensem i zabijać efektywnie to zielone stworzenie - nie należy przejmować się skelami. . Można nieźle zarobić m.in. poprzez - Beholder Shield. Warto używać Monka, a często nawet dwóch (np. na Fibuli).

+ Fire Elemental : Uciekać i strzelać z HMMków czyli taktyka jak prawie zawsze jednak polecam nie chodzić na hunty właśnie na ten rodzaj potworka. 25lvl+ i najlepiej kilka UHów na wszelki wypadek. Brak lootu

+ Demon Skeleton : Uciekać i jeszcze raz uciekać. Ma stosunkowo mało zycia co do expa i możemy go atakować już od 10lvlu HMMami, ale jednak lepiej unikać z nim kontaktu bo hituje po 180 przy słabym sprzęcie. Wypada czasami Guardian Shield ale w 80% to torch i troszkę gp.

+ Orc Leader : Najlepszy z Orków. Rzuca nożami i ma dużo hp. Dlatego też najlepiej używać hp na full defensie i jeżeli to możliwe to summonować Berserkera czy Monka dla pomocy. Sprzet to minimum k-set.

+ Vampire : Paraliżuje i zmniejsza manę i życie. Najlepiej uciekać i strzelać z SD razem z kolegą lub Monkiem. Loot wspaniały bo Vampire Shield czy Spike Sword to nie tani sprzęt... Level 40+ z blokerem.

+ Priestess : Uderza baaardzo mocno bo z SD i dlatego trzeba zsummonować kilka np DSów czy Monków i UHać je. Gorzej jeżeli kapłanka przerzuci się na nas to wtedy musimy się uhać i uderzać z SDków. Pomocni są tutaj koledzy walczacy z tobą ramię w ramię. Loot bardzo średni. Level 40+ z pomocą Monków i najlepiej blokera.

+ Necromancer : Sam się leczy i przywołuje potwory taki jak ghoule, mumie i szkielety. Niemożliwe jest zabicie go w pojedynkę więc zaproście znajomych do huntu. Możliwe znalezienie BOHów lub Skullstaffa. Lvl 35+ z kolegami (najlepiej z blokerem) lub 45 z summonami.

+ Orc Warlord : Bardzo mocny i szybki. Potrafi uciekać i walczyć na dystans. Level 55+, duzo UHów, summony i koledzy w zapasie to dobre zabezpieczenie. Loot jak na tak trudnego przeciwnika średnio zadowalający.

+ Dragon : Można zabić już od 25lvla solo, ale wymaga to za dużo UHów i jest to nieopłacalne. Najlepiej walczyć od około 29 lvlu. Uciekać po skosie aby nie zostać trafionym przez ogień lub fireballe smoka. HMMy, zsummonowane DSy i ucieczka to szybka droga do zabicia potwora, który niestety potrafi się leczyć. Loot często bardzo dobry jak Dragon Shield czy Dragon Hammer.

+ Banshee : Drugi najtrudniejszy według większej ilości graczy potwór w Tibii. Wysya życie i manę i potrafi zabić szybko nawet 50lvlowców bez wiekszej ilości UHów. Sprzet musi być już naprawdę dobry kosztujący setki tysięcy gp i musicie mieć UHy. Jest to postrach większości nawet wysokopoziomowców. Loot słaby...

+ Giant Spider : Pająk wystepujący m.in. na POHu potrafi zadać ciosy po 300 i porusza się bardzo szybko. Dlatego też ucieczka na poziomie 25+ bez lagów i strzały z HMMów to dobra taktyka. Loot bardzo dobry.

+ Hero : Lepiej uciekać przed bohaterami. Wspaniali w walce wręcz jak i na dystansie. Loot bardzo dobry ale nie mając 40lvla+ i nie mając przy sobie summonow, kolegów i UHów nie macie czego tam szukać, no chyba że śmierci...

+ Black Knight : Kolejny z w miarę szybkich postaci, który potrafi uderzyć za 200-300hp i tym samym zabić niskolevelowców. SD oraz ucieczka z blokerem czy bez niego. Bardzo dobry loot.

+ Dragon Lord : O wiele lepszy od zwykłego smoka. Najlepiej wybierać się na Niego z wspaniałym ekwipunkiem i znakomitym blokerem (shielding blokera minimum 75). Należy go UHać i robić summony (DSy jak przy zwykłym smoku). Ma dużo hp więc musicie zdecydować czy zabić go SD czy HMMem. Duży exp i dobry loot, ale ten jak zawsze zależy od szczęścia. DL potrafi się również leczyć.

+ Behemoth : SD, UHy, bloker i summony to to czego trzeba do pokonania tego potężnego i jakże silnego potwora. Co gorsze potrafi rzucać dużymi kamieniami. Nieopłacalny w zabijaniu...

+ Warlock : Kolejny z postrachów Tibijskich wojowników. Ten najlepszy mag w Tibii potrafi stawać się niewidzialnym, przywoływać Stone Gollemy oraz leczyć się. Walczy magią i poniżej 55lvla nie mamy co się do niego wybierać bo jest możliwość, że nawet go nie zauważymy.... Ma wspaniały loot.

+Demon : Najpotężniejszy potwór w Tibii walczący magią. Co ciekawe ejst obiektem huntu już 70lvlowców i nie jest to wcale rzadkie zjawisko. Dobry loot, ale trudno przetrwać przy nim bez wsparcia i dobrego sprzętu.

Offline

 
Najlepsze forum o Tibii

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.deatch.pun.pl www.bdsm.pun.pl www.secrafice.pun.pl www.forumawf.pun.pl www.filmy3gp.pun.pl